Highland cattle aka långhårig kossa

Va och lämnade bilen borta vid Lappis i morse och det finns kossor i en hage där. Första gången vi gick förbi där, Bosse och jag, så hade jag Bosse lös och han gick fint vid sidan för att i nästa sekund rusa fram till en kossa som stod och betade vid el- stängslet... Bosse satte nosen mot trådarna och fick en rejäl kyss, skrek till och kom tillbaka till mig. Detta har medfört att lille Bo tror att kossor är livsfarliga elstötsmaskiner, ha ha ha.

När vi gick förbi i morse vågade han inte ens titta åt kossorna. Jag gick fram och klappade de men han stod säkert 10m ifrån och såg helt skräcklagen ut! Där fattar man ju varför elstötshalsband är effektivt men ack så grymt:( Nä träning och åter träning funkar bättre i längden tror jag i alla fall.


Elstötsmaskin? Hur söt som helst tycker jag i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0